Billboard

WillMedia


Bekendheid van je merk vergroten

Billboards zijn goed in het verhogen of behouden van de merkbekendheid.

Hoe lager de bekendheid hoe hoger de stijging.
Het resultaat per 500 grp’s – uitdrukking van de bereikheid van een reclame-uiting of een reclamecampagne – verschilt voor merken met een hoge of lage bekendheid. 

Voor merken met een lage bekendheid is billboarding buitengewoon de manier om de merkbekendheid te laten groeien. Voor merken met al een hoge bekendheid geldt dat er nog steeds sprake is van groei maar dat billboards ook met name de merkbekendheid op niveau houden.  

Het maakt voor de merkherinnering en uiting niet uit of er een exclusief billboard of flip billboard wordt ingezet of op welke positie deze staat. Flipboard is een digitaal sociaal magazine dat weblinks uit uw sociale kring, samenvoegt en de inhoud in tijdschriftvorm op een iPad weergeeft.  

De inzet van een billboard of flip billboard in combinatie met een TV-commercial zorgt vrijwel voor een verdubbeling in top of mind awareness en spontane merkherkenning. Top of mind awareness is een marketingstrategie waarbij het de bedoeling is dat de consument als eerste aan het merk denkt wanneer hij/zij gevraagd wordt naar een bepaalde industrie of categorie. 

Er zijn verschillende mogelijkheden: 

  • Een billboard is een vijf of tien seconden durende sponsorvermelding voor en na een programma.
  • Een breakbumper is een vijf tot tien seconden durende sponsorvermelding voor of na een commercial break.
  • Een flipboard is een vijf seconden durende sponsorvermelding op een tweede of derde positie.
  • Een cromo is een vijf seconden durende sponsorvermelding na een promo van twintig seconden.
WillMedia raakt en beweegt uw doelgroep in de juiste richting. Neem contact op met één van onze tv specialisten.
 

Contact